Logopedski rad u školi uključuje decu sa govorno-jezičkim i komunikativnim teškoćama na predškolskom i osnovnoškolskom uzrastu. Odvija se kroz individualni i grupni tretman i ima za cilj da razvije govorne veštine koje omogućavaju funkcionalno i nesmetano verbalno komuniciranje. Obzirom na značaj vida za razvoj govora, kod slepe i slabovide dece postoji rizik od pojave govorno jezičkih nepravilnosti, što zahteva preventivni rad na ranom uzrastu.
Logopedski rad obuhvata:
- utvrđivanje govorno-jezičkog statusa učenika
- prevenciju pojave govorno-jezičkih poremećaja
- razvijanje govorno – jezičkih sposobnosti
- otklanjanje govornih poremećaja koji predstavljaju smetnju uspešnoj govornoj komunikaciji
- otklanjanje teškoća u čitanju i pisanju na Brajevom pismu i crnom tisku
- podizanje kvaliteta verbalnog izražavanja učenika
- saradnju sa nastavnicima, vaspitačima i stručnim saradnicima
- saradnju sa porodicom deteta.