Логопедски рад у школи укључује децу са говорно-језичким и комуникативним тешкоћама на предшколском и основношколском узрасту. Одвија се кроз индивидуални и групни третман и има за циљ да развије говорне вештине које омогућавају функционално и несметано вербално комуницирање. Обзиром на значај вида за развој говора, код слепе и слабовиде деце постоји ризик од појаве говорно језичких неправилности, што захтева превентивни рад на раном узрасту.
Логопедски рад обухвата:
- утврђивање говорно-језичког статуса ученика
- превенцију појаве говорно-језичких поремећаја
- развијање говорно – језичких способности
- отклањање говорних поремећаја који представљају сметњу успешној говорној комуникацији
- отклањање тешкоћа у читању и писању на Брајевом писму и црном тиску
- подизање квалитета вербалног изражавања ученика
- сарадњу са наставницима, васпитачима и стручним сарадницима
- сарадњу са породицом детета.